Wednesday, January 20, 2010

Hana Yori Dango vs Boys Over Flower

ok..aku tau yg topik ni mmg la da lapok dek hujan..tp aku cume ingin bercerita pendapatku tentang cerita ini apabila berdebat sedikit dgn rakan2 ku ttg yg mane lg best...either Hana Yori Dango ataupon Boys Over Flower...

Jadi aku cume hendak memberi sedikit pendapatku tentang kedua2 cerita tersebut..bagi aku, aku sukekan cerita Hana Yori Dango berbanding cerita Boys Over Flower..aku taklah nk compare jalan cerita disebabkan kedua2 cerita ni adalah same cume berbeza version saje..satu dari Jepun dan satu lagi dr Korea..oh..tidak dilupekan juge versi Taiwan, Meteor Garden tp disini aku xkn bercerita mengenai versi Taiwan kerana aku pon dah lupe jugak..cerita ini ditayangkan time aku skola menengah lg xsilap la...

Ok..disini aku listkn sebab2 mengapa aku prefer Hana Yori Dango..:-

1. Makino Tsukushi vs Geum Jan Di

urm...aku xde nk komen ape2 pasal kedua2 watak ni..cume aku rase Inoue Mao ni mmg sesuai melakonkan watak ni berbanding Koo Hye Sun..lgpn watak Tsukushi ni sangat2 comel...aku sukee...kawaiii...~~~♥♥♥

2. Domyoji Tsukasa vs Goo Jun Pyo

Lagi sekali watak Matsumoto Jun ni mmg teramat2 la sesuai utk Domyoji Tsukasa..dengan rambut natural permnye....mmg i lyke..~~♥♥♥ watak Domyoji ni mmg bodoh sombong gitu..mmg menjadi wataknye..lg satu kalo part salah kanji tuh, walopon aku mmg xpaham Japanese tp expression muke die tuh kelakar...Compare ngn Goo Jun Pyo ni, wataknye agak kaku la sedikit...rambut perm nye pon xsesuai dengan Lee Min Ho..

3. Hanazawa Rui vs Yoon Ji Hoo

haha..aku tau part ni sume org akan menyokongku...ofkos la aku memilih Yoon Ji Hoo...comel kot...ha ha ah~~♥♥♥ lagi pon aku xbrape suke sgt dgn Oguri Shun sbb xcomel...jd mmg Kim Hyun Joong ni menjadi pilihan hatiku...walopon dlm SS501 aku lebih sukekan Kim Hyung Joon..name pon dekat2..tp dlm kedua2 watak ni aku mmg xde komen kecuali part kecomelan Kim Hyun Joong...kyaaa~~~♥♥♥♥

4. Nishikado Sojiro vs So Yi Jung

okay..part ni pon aku mmg sukekan Nishikado Sojiro..first mmg la Matsuda Shota ni kawai..tp ape yg aku tgk ade bertukar sket sejarah Nishikado Sojiro dengan So Yi Jung..aku xbace manga Hana Yori Dango ni jadi aku mmg xleh nk bgtau yg mane btol salah kedua2 cerita ni..Tapi aku suke kan sejarah hidup Nishikado Sojiro ni...mmg menyayat hati dan sedih gtu...

5. Todo Shizuka vs Min Seo Hyun

ok..yang part ni aku sukekan Sada Mayumi..muke die yg mmg cantik tuh terselah apabila melakonkn watak Todo Shizuka...wajah Sada Mayumi ni cantik, elegant, ayu etc mmg sesuai watak perempuan kaya....berbanding dengan Min Seo Hyun lakonan Han Chae Young, wajahnye kurang menyerlah la....mcm ade lack sumthing..

Ok..stakat ni je list yg aku boleh bagi..Aku takleh nk komen byk2 sgt sbb byk da lupe cerita Hana Yori Dango ni..da lame kot cerita ni...jd aku cume boleh katekan part yg mmg aku ingt la....hihihihi...~so konklusinyaaa aku mmg sukekan Hana Yori Dango ni....

nota jari - ini adalah pendapat aku sendiri..tiada kaitan dgn org laen ye...


2 comments:

intaNadia said...

aku pun ske HYD dari BOF

tsukasa yg comel itu...arrogant tp cute

mmg sesuai ngan Matsujun

_izis_ said...

ha ha ha~~

btol2..aku sokong kamu~~~

yah2..idup matsujun~