Sunday, March 28, 2010

'Movie'thon

Penat mmg penat lepas abes kenduri kawen akak...Syukur akak selamat diijabkabulkn..Mcm2 tragedi mase nk akad nikah..hujan lebat tambah along eksiden kereta...tp akhirnye akak selamat bernikah..Tanak cte pasal ni skang sbb xde gamba sebenarnye..tertinggal kt umah..

Sebenarnye nk bercerita pasal bagaimana aku menghabiskn dua hari aku ini...sepanjang dua hari ni byk movie yang aku da layan...antara movie2 tersebut adalah:-

The Blind Side
Da donlot cte ni lame dah cume baru nk layan..hihi..touching la cte ni..Sandra Bullock berlakon...Cte ni mengisahkn seorg lelaki kulit hitam dijage oleh org kulit putih..kt sini nampak la ade beberapa case racist..tp cerita ni mmg best sbb laki ni hidup terbiar dan bagaimana die akhirnye berjaya masok ke universiti.....

3 Idiots
Movie hindustan lakonan Aamir Khan..Cerita ni mmg kelakar mengisahkn 3 org sahabat karib di universiti dan mcm mane akhirnye mereka berjumpe setelah 10 tahun kendiannye..

A Christmas Carol
Cerita kartun watak by Johnny Depp...Jalan cerita biasa je...bile aku tgk cte ni aku teringt satu movie yg jalan cerita lebih kurang same dgn Christmas Carol ni, Ghost of Girlfriend Past...Mengisahkn seorg lelaki tua yg kedekut dan tidak menghargai christmas...dan die dilawati oleh 3 spirit; past, present and future christmas...Lepas melalu liku2 hidup die, akhirnye die dah menyesal dan mule menghargai christmas..

An Education
Ah...sgt2 membosankn cerita ni.....................................

Tooth Fairy
Cte ni pon da lame donlot tp baru nk tgk....Kelakar..fun....Mengisahkn seorg lelaki lakonan The Rock yang tidak mempercayai harapan, mimpi dan fantasi...die banyak menghancurkn harapan kanak2....Dan suatu malam die mendapat saman drpd FairyLand dan die kene menjadi Tooth Fairy selama 2 minggu.....

The Invention of Lying
Cerita ni kelakar bagaimana dlm dunia ni sume org bercakap benar dan akhirnye seorg lelaki merupakan org pertama yg menipu..kelakar!!!!

Keabadian Cinta
ok ni bukan movie...ade dlm astro citra kot xsilap...karya Kabir Bhatia dan Mira Mustafa..Kalo sume penah tgk cerita2 Kabir Bhatia ni, Cinta dan Sepi.....Konsep cerita lebih kurang same...3 cerita dlm 1 movie....Kisah org melayu bercinta ngn org putih, si buta dgn si pekak, dan seorg pompuan yg jatuh cintan kt kawan ayah die sendrik....

Tp aku suke part si bute dan si pekak...Kalo org pekak biasanye die xleh bercakap kn...jd cmne dorg ni nk berkomunikasi sedangkn si bute ni xleh nk nampak finger language kn...Tp aku suke quote dr Ehsan, si pekak lakonan Remy Ishak..

Orang kata cinta itu buta
Tapi saya kata cinta membuatkan kita melihat jauh ke dalam hati
Cinta tak perlukan mata
tak perlukan telinga
Cinta cuma perlukan hati


Aku ni mmg suke layan movie...even kt wayang pon aku layan smp da xtau nk layan movie ape dah....haih...senang lenang btol aku ni asek layan movie..asalkn jangan smp research tergendala sudah la.....hihihi~ok la..ngantok sudah..tdo dulu..chiao~



2 comments:

intaNadia said...

oh aku ske muvi An Education...ade moral of stories la...ehehe

_izis_ said...

cte tuh mmg ade moral nye....

tajuk pon an education...

tp cte tuh bosan sket laa....