Wednesday, August 4, 2010

Dilema



Malam-malam begini fikiranku suka melayang tak tentu arah..kali ini pemikiranku memikirkan mengenai masa depanku...Apa yang perlu aku lakukan selepas aku graduate nanti..Insya-Allah aku akan siapkan kesemua projek ku hujung tahun ini..dan mungkin viva awal bulan 1 begitu..Jadi, selepas master ku berakhir, apa yang patut aku lakukan..???

Perkara pertama yang akan aku lakukan adalah meneruskan latihan khidmat negara yang lelah tertangguh selama 6 tahun..haha...lamanya kan....camne la aku nak join PLKN tu nanti dengan budak2 semuanya...malunyee aku....

Tadi seorang rakanku mengetagged aku di Facebook...mengajakku menyambung pelajaranku di peringkat PhD...memang aku berminat kerana menyambung di Jepun..Negara idamanku..Tarikh tutup nya 30 November 2010 bagi kemasukan October 2011...




Tapi, aku memikirkan bilakah aku akan menghabiskan pengajian kali ini pula??3 tahun lagi??Bila masanya aku ingin menempuh alam pekerjaan, membalas jasa kedua ibu bapa ku, mengumpul harta dsb..Sekarang umurku 24 tahun..Bagi kemasukan 2011 bermaksud umurku 25 tahun...3 tahun lg bermaksud umurku 28 tahun...haha~

Adakah aku confident untuk menyambung ke peringkat PhD???

Bila memikirkan pekerjaan pula..apa pula yang ingin aku kerja??Lecturer or Engineer???

Mungkin aku akan try apply PhD di Jepun ni...Kalau dah dapat baru aku fikirkan ape yang perlu aku lakukan...hehe~




2 comments:

Anonymous said...

ok la tu yani sambung kat jpn tu.klu nk kerja pon kak bg pensyarah la the best...

kwn said...

alah...kalo 28 baru abis, bler nak kawinnye nanti...