Wednesday, August 25, 2010

Majlis Berbuka Puasa

Salam semua..selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak..hari ini hari ke-15 kte berpuasa...maksudnyee sudah pertengahan bulan Ramadhan la...2 hari lagi adalah Nuzul Quran....ape aktiviti semua pada weekend ni...balek rumah ke memandangkn bersambung cuti dgn merdeka...Weekend ni family ku akan pulang ke kampung disebabkan raya ni kami tidak pulang..Gara-gara adik kecilku akan menduduki peperiksaan UPSR selepas raya...

Oopss...da terlari tajuk...tajuknye majlis berbuke puasa kn...Sepanjang puasa tahun ni, di mana kamu semua telah berbuka puasa...Sepanjang puasa ini aku hanya berbuka di Masjid sahaja kecuali 3 hari aku berbuka puasa di luar...

1. ClearWater Sanctuary Resort, Batu Gajah

Biasalah Ramadhan2 gini mst hotel buat buffet Ramadhan kn...Sampai kuar isu Jakim bg kelulusan hotel utk membuat buffet Ramadhan...Biasanya aku akan berbuka die Syuen Hotel tp memandangkan Syuen Hotel telah mendapat kelulusan JAKIM maka harga pon telah dinaikkn drpd RM19.90 kepada RM39..mahal kn..Jadi kami pon bercadang utk mencarik tempat laen yg lebih murah sehinggalah kami jumpe ClearWater Sanctuary Resort ni...harga cume RM30 sahaja...Inilah tempat paling murah...biasalah hotel mane ade yg murah2 kn...

Tempat menarik....makanan juge menarik la...xramai org sgt mcm dkt Syuen smp kene beratur panjang...di sini kami relax2 je mengambil makanan...Tp yg x menariknyee sbb aku dgn Intan je yg makan byk...Mira, Sab ngn Zie(kwn Mira) makan sket je...Jadi kami pon xbrape makan byk sgt mungkin disebabkan mereka pon makan sikit je...rase mcm membazir plak makan xsmp rm30...haha...

Ok...tgk la gamba2 ni ek...mmg best..lenkali bule cube lg..itupon kalo aku masih di UTP la...

Kami di depan pintu ClearWater Sanctuary Resort

Banyaknyee makanan yg aku ambil...hehe

dari kiri: Mira, Sab, Intan, me

Aku dan Intan

2. Burger King Xtra Long

Nyum2...mmg sedap makanan ni...sesuai utk berbuka puasa sebab mereka tidak menyediakn air coke/bergas tetapi menyediakan air jus..Mango-Peach ataupon Pineapple Juice...burger ni jenis oblong, lebih kurang macam GCB mekdi..tp BK mmg byk burger jenis ini kn....Sedap sgt...beef die double n siap ade cheese lg....mmg kenyang sgt makan xtra long ni... :)

3. McDonalds Double GCB

hehe...mase mule2 keluar GCB ni aku da makan da....kali ni pula aku try makan Double GCB...sedapnyeee....tp mekdi time tuh kedek gile sbb bg mayonis sikit...mayb sbb nk cepat org laen nk berbuka jugak kot...xpelah..dimaafkan....Mmg menarik tertarik la Double GCB ni....Tp satu je aku anti ngn GCB ni...roti die suke sgt lekat celah2 gigi...maybe sbb roti die lembut sgt kot xmcm roti burger2 yang laen....

Pastu plak lepas aku balek bilik aku ternampak kwn ku reply status ku mengatakn McDonalds xhalal...aku mmg da dgr isu ni...tp aku wat dek je....tp lepas die reply status facebook ku maka aku nekad mencari2 sumber yg boleh dipercayai...sumber pertamaku semestinye Halal Malaysia la kn...Jadi sekarang sudah terbukti yg McDonalds ni HALAL....Ni latest update from Jakim la...23 August 2010... :)






2 comments:

Danial Jaafar 🇲🇾 said...

ishh..melantak sakan. sedap la pulak aku tengok..hahah
manusia ni macam2, yang halal cakap tak halal pulak. tapi tak pergi makan kat mcd lagi semenjak puasa ni.

_izis_ said...

ha ha ha...~

ape lg...melantak la byk2..hehe

bese la org ni dengki tgk org laen senang...