Thursday, May 10, 2012

Blogku da berhabuk rupenyeee!!!



Salam semua....woahh da nk dekat setahun rupenye ek aku xpost sumthing kt blog aku ni...last post ramadhan lepas n now nk masok ramadhan da....hihihih...mst da berhabuk gile blog ni...

xde ape nk post pon..skang tgh bosan sbb waktu lunch ni sume org g makan...aku pose jd menjadi penunggu setia di ofis ni.. :D

Alhamdulillah byk mende yg berlaku kt aku skang ni walopon master aku xsetel lg (akibat certain problems yg xdpt dielakkan) nway aku still happy n redha dgn semua ketentuan walopon down skek pasal master ni...Sesungguhnye Allah da mencaturkn seluruh hidup kite terbaik skali...so mari kte bersangka baik ngn Allah k....

Bile pikir2 balek ade sbb nape master aku xsetel2 lg (suppose abes end of last year). Disaat aku sdg mencari2 hidayah Allah mencari sinar, tahun ni mmg memberi kehidupan baru buatku...Aku sudah mule berginjak2 ingin mendekati Penciptaku....Alhamdulillah~~Aku ingin berubah ke arah yg lebih baik...Bile dipikir2kn zaman aku dulu....Astaghfirullah teruk sungguh~~(jgn pikir yg teruk2 sgt k!) Sungguh sahabat2 ku skang ni adalah sahabat terbaikku...Mereka membantu aku mendekati jalan yg lurus...Sebaik2 rakan adelah rakan yg sentiase mengingatkn kte ttg kehidupan akhirat....Bak kate Wardina Safiyyah dlm Ini Kisahku 'bile kte nk berubah ke arah kebaikan, nk mencari sinar..Allah akan dtgkn org2 yg bole membawa kite ke arah kebaikan' InsyaAllah~~

Tapi aku masih lg di tahap org yg tercari2.....kpop kdo jdo anime english series tu sume x tinggal lg tu....masih lg melagha2 kuat berangan....bak kate masih lg berat ngn hal dunia....Ya Allah jadikan aku org yg zuhud dan golongan yg sedikit (org yg sentiase bersyukur)....

Okla malas nk merapik2 lg...sebelum tu nk share doa ni aku bace time mengaji semalam...Doa Nabi Musa..

"Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku telah menganiaya diriku sendiri; oleh itu ampunkanlah - apa jualah kiranya dosaku"

(Surah Al- Qasas, 28:16)


 






No comments: