Tuesday, April 20, 2010

The Excitement

Weekend lepas aku pulang ke rumah..sepatutnye utk menghadiri bachelorette party tp terpaksa dibatalkn atas sebab2 tertentu...so, alang2 da smp kl ni, kebetulan ade pc fair..aku yg memang teringin nk membeli kamera baru mengajak Syahmie ke pc fair pada hari sabtu...

kami tiba di pc fair tepat jam 11...uish mak aih....ramai gile org...tp kami mmg da tau target kami jd hanya pergi ke beberapa booth saje; nikon, canon, sony etc...aku ni bukan berminat dgn photography mahupun ingin menjadi pro, jd dslr bukan la pilihan ku...

Jadi, ini la kamera yg ku telah beli...Canon PowerShot SX 120 IS..cadangnye nk beli nikon tp disebabkn beberapa ciri2 yg menyebabkn kamera itu tidak menjadi pilihanku...


Canon PowerShot SX120 IS

Sepatutnye lepas membeli kamera aku perlu ke bachelorette party, tp mak aku menyuruh kami sekeluarga pulang ke nilai..tidak terkecuali aku..sorry ye una, faiz, ema, pia dan yan...xpe..nnt kte berjumpa mase kawen ema nnt...disebabkn telah membatalkan janji ku itu dan masih ade mase lg, aku mengajak Syahmie menonton "How to Train Your Dragon 3D"


Nais...berbaloi2...mmg xrugi tgk 3d..dpt terbang2 lg bersama "Toothless"..cerita ni sgt2 comey n kelakar plak tuh..Syahmie ckp dragon tuh mcm ala2 Stitch dalam Lilo and Stitch..

kan2..same kn..sape yg da tgk..leh la compare..ade la sket2 same..

then, malam tuh aku pulang ke nilai menumpang abg aku...ingtkn ape la..rupe2nye nk wat bbq...dulu dorg wat tp aku xde..so alang2 da balek dorg siap panggil adik aku kt klang lg suruh balek..ngeh3...

abg ipar aku sdg membakar ayam

abg ipar, mama n abg aku

fuh...byknyee makanan....

Banyak gamba sbnrnye tp sume 18sx sbb xpakai tudung..ha ha ha~adik aku yg laki mase tuh xsampai lg dr klang....jd ini je la gamba yg bole ditayang.....

then, esok ptg nye aku pulang ke putrajaya..aku nak mengetest kamera baruku jd aku mengajak Syahmie menemaniku.... :) mule2 kami minum petang di Secret Recipes sbb die da janji nk makan kek bersama2...lepas tuh kami ke Masjid Putra nk menangkap gambar......Inilah gamba2 yg telah diambil..hehe~


Jambatan Wawasan

Alur drpd bot tuh...

Istana Sultan Selangor

langit yg cerah....

lastly..dats me....



8 comments:

Umie said...

izis: memang betul la...mcm cerita kartun lilo tu..umie pernah tengok gak cerita dragon tu...nice pic..

_izis_ said...

thanks umie...

tp mmg same pon stitch ngn toothless tuh..

lg2 part gigi tuh..comey~

Anonymous said...

hohoho
citer tue dolod kt dc plas plas sudey
hmm,dh beli la eh kamera??
so rege mrh x??
drpd nicon tue??
ari2 suka sgt nicon,nape canon lak??
;)

_izis_ said...

harga murah lg yg nikon tuh...

tp features xbrape best la...

jd ambik la canon ni...

Danial Jaafar 🇲🇾 said...

suke betul tengok gambar istana sultan selangor tu. bukan apa, macam dalam kegelapan, sinar cahaya dapat menembusi jua. ewahh puitis plak.
Salam~
=)

Tafseeradiome said...

chewah..beli kamera baru..esok2 ley amik upah utk mag atau majlis.bakat amik gambar tu ada dah.hehe

_izis_ said...

ape la ili ni...

kamera bese je bukan dslr pon...

tggu la kte da power nnt baru la pakai dslr...

nnt ili kawen leh kte tgkp gamba byk2...hehe~

Tafseeradiome said...

huhu kawin dgn sapa tuh?i have no idea