Friday, February 5, 2010

Mu'alimah

hah..akhirnye aku da dpt gaji aku sbg mu'alimah..hehe...korg tau x mu'alimah tuh ape...ha..itulah gelaran2 yg budak2 ni panggil aku a.k.a cikgu...first2 aku dgr ingt dorg panggil aku mak limah...tekejut besar gak aku..hihi...tp menjadi seorg cikgu tuisyen ni mmg fun!!!!aku suke2 sgt sbb melayan kerenah budak2 darjah 2 & 3 ni kelakar....dorg mmg innocent and cute and hyperactive and xtau aku nk describe ape lg.....

kdg2 aku rase btol ke care aku mengajar dorg ni..dah la aku ni xde diploma pendidikan plak tuh..just mengajar aje...tp aku mmg suke mengajar budak2 ni....comel dan seronok...bile nk soh jawap sume berebut2 nk jawap...kalo kelas darjah 2 yg aku ajar tuh dorg suke sgt menjerit smp saket gak telinge aku ni....yg kelas darjah 3 ni plak berebut2 nk jadik ketua kelas..adoyai...comel nye dorg ni...

sukenye tgk kanak2 yg comel dan innocent..wat aku terpikir..kn best kalo aku maseh se'innocent' spt mereka...duh!tp walopon aku da tak se'innocent' dulu..tp aku ttp keep part of myself innocent..haa yg tuh rahsia beb.....hihih...

okeh..bg sape yg sedang berduka cita itu..jgn sedih..bacelah doa ini dan percaya kepada ketentuan Illahi...



Maksudnya:

Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada ditimpa kesusahan dan kedukaan daripada kelemahan dan kemalasan, daripada kedekut dan perasaan takut dan daripada desakan berhutang dan paksaan orang.



3 comments:

Uena said...

err.. ko ngaja kt ne ni weyh?

_izis_ said...

aku ngajar kt pusat tuisyen kt taman maju je...

Uena said...

wahhH~ jd cikgu la ye. bagus2!! haha~ :)