Wednesday, February 17, 2010

My Name Is Khan


Post aku kali ni mengisahkn movie hindustan yg telah lame aku xtonton...gandingan shah rukh khan dgn kajol (best tuh kalo dorg ni berganding..aku suke..) dlm bosan2 cuti chinese new year xbalek rumah..aku pon tgk cerita ni..menarik dan tertarik..jalan cerita yg menarik...

Cerita ni mengisahkn kehidupan seorg islam di amerika setelah peristiwa 11 september..cerita ni bermula drpd Rizwan Khan yg menghidap penyakit aspergers syndrome yg tinggal dgn adiknye di San Fransisco..di situlah die berjumpa dgn Mandira (Kajol) janda anak satu dan akhirnya berkahwin..movie ni menggambarkn betapa susahnye hidup org Islam di America setelah peristiwa 11 September. Mereka dibuli, dicaci, dipulaukn dan sebagainye..

Plot kepada cerita ini bermula apabila anak mereka mati dibunuh oleh budak2 dkt skolah..Mandira ni Hindu jd die menyesal kerana anaknye mati sbb ade name Khan kt blakang name nye..jd die halau Rizwan Khan ni dr rumah dgn ckp kt Rizwan Khan ni jgn balek selagi xjupe President America yg die bukan terrorist..

Jadi Rizwan Khan ni merantau la ke sane sini semata2 nk berjumpa dgn President America ni..Dkt sini die menunjukkn bahawa org islam ni bukan terrorist di mana die membantu ramai org terutama ketika di Georgia..Akhirnye kebaikan die terbalas apabila seorg pelajar membantu die ketika die ditangkap atas tuduhan sbg terrorist..

Movie ni best dan patut ditonton oleh semua org...sedih gak aku tgk cerita ni kn....Tp aku xbrape kenan skali dgn cerita kahwin campur ni..Islam dan Hindu..kt India dan Indonesia perkahwinan campur ni jd mcm perkara biasa tp still aku xbrape nk trime la..lg satu plak scene die masok gereja sume tuh....

Yang penting skrg ni kte amek perkara yg baek drpd cerita tersebut..perkara xelok tuh kte buang jauh2 kn....

Selamat Menonton~~~

Mr. President,
My name is Khan and I'm not a terrorist




No comments: